Spelning

Mitt huvud är fyllt av en massa bra textmaterial, om det inte vore för att jag hade hjärnskakning så skulle jag sätta mig och skriva ner dom på ett systematiskt sätt, men just nu har jag svårt att koncentrera mig längre stunder.

I söndags spelade jag på musikaffärn igen. Det är en så bra scen. Man får inte den där pressen, det känns mest befriande att få uttrycka sig.
Förra gången jag spela sa en mycket fin man:
du är så djävla duktig min my, som en blandning av Pj Harvey, Miss Li och Anna Ternheim, fast bättre:)
 
En annan man efterliknade mig vid Melody Gardot.

När man får lite komplimanger känns det som att man kan slappna av lite. Det är speciellt att spela sin egen musik, det är lättare att spela andras.
Att sjunga sina egna texter, oftast grundad av egna upplevelser och försvara det är ibland svårt. 
Jag är glad för att jag vågar spela lite ibland. Det är kul och det känns inte så påtvingat längre, mer roligt.

Miss Li – Här kommer natten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0