Barndomskärleken

Dagar kvällar och nätter i Göteborg. Saknar redan ikeasoffans tystnad.
När jag är med Tilda är det som att allt blir som förr.
Man träder ut från skalet och blir den där lilla 5 åringen igen som var liten och ättrig och beskyddade sin något större kompis i samma ålder. Och hon i sin tur går tillbaka till att vara den där mamman på 5 år som skar upp min mat på tallriken trotts att hon inte fick för lärarna. De samma rollerna ligger kvar, situationerna har bara ändrat sig lite, nu handlar det mer om att hon lagade maten och servera den. Det är inte lätt att hjälpa till när man får ett "Myyy" så fort man reser sig upp ur soffan. Det är svårt att förklara. Men då är man maktlös. 
Men jag gillar att vara maktlös i Tildas närvaro. För den makten gör inte annat än gott.
Jag saknar som sagt den hårda soffan, och kanske lite till... Tilda..
Svartklubb vid majjorna - cardboard
Maktlös
Barndomskärlek
Marknad i Kviberg
Tilda tilda tilda..
Resan hem var längre än resan dit.

Kommentarer
Postat av: André

Hmm tror jag träffade dig utanför den där svartklubben i Götet. Hittade din blogg av slump när jag sökte på nätet i samband med att jag försökte uttyda en gammal lapp med namnet på svartklubben. Tidpunkten stämmer överens på ett ungefär och jag vet att jag träffade en blond My utanför som i mina alkohol-dimmiga minnen påminde väldigt mycket om bilderna ovan :) Om du är personen i fråga som jag satt och pratade med utanför klubben vid ett provisoriskt bord så var du en av de trevliga personerna som gjorde en bra kväll ännu bättre - tack för det:) Hoppas du hade lika trevligt där :)

2011-12-10 @ 06:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0