Tårta

Idag hade jag en skit dag. Det kommer sånna dagar då man bara vill åka hem, hata alla och inte prata i onödan. En sån dag var det idag. På kören satt jag och fantiserade om att stoppa en del människor runt omkring mig i små luftbubblor. Och i luftbubblan skulle dom kunna stå och skrika, men ingen skulle höra dom, och jag själv skulle få lugn och ro och bara kunna ignorera dom. Tänk om jag hade haft den kraften, bara för en dag. Det hade passat idag.
För att få mig själv på lite bättre humör gick jag och köpte mig en tårta. Det var löjligt gott. Karin sa att den var så mättande att hon brukade dela den med sin pojkvän, men jag skulle lugnt kunna käkat en till. Nordells är som jag sagt förut, någonting att sattsa på om man ska ta en tårtbit någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0