Vatten

Min vän Daniel ska åka till havet och dricka saltvatten. Men hur mkt vatten kan man egentligen dricka innan det börjar bli reskabelt. Enligt wikipedia kan man svepa 3 liter innan det blir någon hälsorisk. Så jag antar att han dricker 4 l åt gången.

Idag har jag haft en helt okej dag på dagis. Har fått för lite kramar.
Det var en stor del av samtalsämnet igår. Kramar, mer kramar åt folket. Speciellt till det svenska folket. Vi är så instängda. Jag ska inte sitta här och dra alla över en kam, men utgå från dig själv. När krama du någon senast? Förutom din fru, pojkvän, flickvän?
Det är en stor del av livet.

En stor del av livet är även sömnen. Det är konstigt att vi inte uppskattar den mer. Det har jag gjort nu. Mina sovförhållanden har förbättrats avsevärt, med hjälp av en skickligt bra säng. Hästens tillverkare, jag får bara buga och bocka. Jag bugar och bockar även till dom som hade sängen innan mig och blev onöjda då dom såg ett litet hål i tyget. Tack till er. Tack vare dom har jag nu en hästens, som jag fick för 25.000 billigare. Inte illa pinkat.
Det finns fler sätt att förbättra sovmöjligheterna, men så långt har jag inte kommit ännu.
Men jag har i alla fall börjat njuta av att sova själv, vilket jag hade svårt till sedan innan. Det är skönt att kunna breda ut sig utan att vara rädd för att butta ner någon annan. I mitt fall är det värsta jag kan göra att butta ner min nalle.

Jag tål inte glass.. Med andra ord, jag tål inte mjölk. Men idag var det solsken och jag strövade omkring efter jobbet tsm med min bok och fick syn på ben n jerrys i ett stånd, vilket jag inte kunde motstå. Det var så längesedan jag käka glass att jag nästan glömt bort konsistensen. Det var gott. Mkt gott. Och det var värt det.
Kan inte käka mat nu, eftersom att jag blev så mätt på en kula med glass, eller uppsvälld eller vad man nu ska kalla det. Men ibland får man offra saker för att kunna njuta av andra saker här i livet.
Det gäller bara att välja de rätta sakerna.
Och då menar jag inte glass eller inte glass utan även i stora drag.

Nu kommer snart Isabell och vi ska ha te time.
Så det är nog bäst att jag hoppas in i duschen och gör mig lite anständig. När jag såg mig i förbifarten i ett skyltfönster förut upptäckte jag att jag har pappas gamla tröja och syrrans gamla byxor och såg mestadels ut som ett trött vit lik som har jobbat allt för mkt. Vilket jag nog har. Men nu blir det myskläder på, fina sådana och te.
Te är bra!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kramar mina kollegor varje dag typ haha.

2012-09-05 @ 19:54:00
URL: http://sandrafalkevik.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0