Uträttande

Igår var jag ute, eller jag var tekniskt sett inte ute, jag var faktiskt inomhus. Men vi drack en vinare och lite annat smått och gott hos mig. Och så här dagen efter ställer jag mig själv frågan. Vad uträttade jag egentligen igår? Jag sov länge, lagade mat, käka den, fick besök, blev salong för att sedan krypa till kojs.
För att själv slippa svara på den här frågan, "vad uträttade jag igår?", så ställde jag den till min kära vän Fredrik.
'Man måste inte uträtta saker hela tiden.
Att uträtta saker är till för att man ska kunna njuta av livet
utan att uträtta saker.
Som jag brukar säga om mitt jobb, när jag tar ledigt och går miste om massa lön, jag lever inte för att jobba, jag jobbar för att leva.'

Och det är precis det jag tänker på.
Tänk om livet skulle vara helt balanserat från början till slut. Det skulle ju inte funka. Man behöver obalans för att kunna få balans.
Det är samma sak som att man behöver ha tråkigt för att kunna ha kul.
Man behöver inte ha ärenden hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0