Svamptur

Hur farlig kan en svamptur egentligen vara?
En svamp tur kan bli ganska farlig när man spatserar runt i skogen lite i sina egna tankar och helt plötsligt står öga mot öga med ett stup, om stup nu har ögon. Det fick min kompis känna på häromdagen.
Och det leder mig vidare till nästa spår. Nära döden upplevelser.
Har du haft någon nära döden upplevelse? Har jag haft någon nära döden upplevelse?
Jag minns när jag var liten. Jag hade inte ännu lärt mig simma, och pappa tvätta håret i sedvanlig ordning. Först gnuggar man in hela håret med schampoo, sen hoppar man rakt upp i luften och gör ett platt dyk så att det skvätter upp så pass mkt vatten att den lilla flickan som står bredvid får vatten i öronen, trotts att hon är så känslig för det, tappar balansen och faller handlöst ner i vattnet.
Det var det som hände. Jag minns hur jag låg där under vattnet och inte fatta vad som var upp och ner. Jag var bara 5 bast, men det gav intryck. Sen efter något som kändes som flera minuter såg jag en hand som kom emot mig, och det var pappa som sett mig ligga där under vattnet. Man kan säga att han räddade mig.
Det är bra att han mammor och pappor ibland. Synd att man bara kan ha en av varje.

Krama mer
Pandan lever

 
Nu är det höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0