frukost

Förlåt mamma, dricker varmchoklad och käkar kladdkaka till frukost. Men jag tog faktiskt ett knäckebröd innan. (revolt) Men man måste kosta på sig såna saker nu när det är höst. Det börjar bli mörkare och mörkare.
Ljusen står tända på bordet, och jag sitter och tänker på Katniss, flickan det slår eld om, och irriterar mig över att jag inte hann att köpa den tredje boken när jag var i Sverige. (det ska jag göra nästa gång, vilket kanske dröjer). En sak är säker. Jag tänker inte läsa den på norska i alla fall. När man byter språk mitt upp i en serie böcker känns dom som att karaktärerna kommer att formas om, engelsk dialekt är inte densamma som norsk som inte heller är densamma som svensk. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Nina

Snygg brud i rött hår!! :)

Svar: Tack nina :) Alltid lika søt du!
My

2012-09-18 @ 20:42:04
URL: http://ninah.blogg.sen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0