Recordshops

Första skivan i Cardiff är inhandlad. Dom har några av dom bästa vinyl och skivbutikerna här. Jag har redan varit i Wales äldsta skivbutik.

Den hann bli mörkt innan vi kom ut ur butiken. Sen bar vidare mot kultrurhuset, pubrunda och käk.
Chapter. Hit ska jag för att gå kurs i Kymriska. Jag har hört språket på radio och också hört Tom tala det. Men jag har inte fattat någonting av det. Det är inte likt engelskan alls. Nu förtiden är det obligatoriskt att läsa det i skolan för barnen. Jag kommer inte förstå någonting. Men det kan ju vara kul att prova på en lektion eller två och se hur språket är uppbyggt.
Första puben avklarad.
Dagens lp-fynd som nu så vackert pryder min sängkant.
Te och tv mys.
Nu vet jag varför Britterna dricker så mkt te, de är för att det är så dåligt isolerade hus här. Så man måste hålla kroppsvärmen på andra sätt än att slå på elementen.
Check

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0