konst, musik, tankar

Varför preseterar konstnärssläktet extra bra när dom mår som dåligast?
så tycker i alla fall jag att det är. När känslorna svämmar över, det är då man blir som mest kreativ.
Hur många stora musiker är det inte som dött en för tidig död i missbruk eller dylikt pga. att dom mått dåligt.
Psyket och hur människor fungerar intresserar mig.
Är helt inne i Mia törnbloms samlade tankar om självkänsla just nu. Låter citatet avsluta dagen.
"På samma grunder som vi väljer att lita på de människor jag har i mitt liv, vill jag själv bli litad på. Och det finns alltid en risk att den vi älskar inte längre vill leva med oss och till och med kanske börjar älska någon annan. Vi kommer aldrig att kunna förhindra det, därför är det lika bra att våga tycka om och älska så ofta och så mycket som möjligt." - medans vi har tillfälle för det. Var glad och förlita dig på det du har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0