Vicky Christina Barcelona

Vicky Christina Barcelona
Man väljer själv hur man ska leva sitt liv. Om man nöjer sig med bra och lagom eller om man vill försöka uppnå något annat även om det innebär att lämna tryggheten. Vi har alla olika sidor hos oss själva, en Vicky och en Christina. Det är så jag ser på det i alla fall. Frågan är om vi vill uttrycka dom.
Man ska inte låtsas vara någonting man inte är, men man måste också vara realistisk. Bara för att man väljer att lämna tryggheten behöver inte det betyda att man får det bättre. Det jag menar är snarare att man ska våga lämna tryggheten för att få chansen till att få det bättre.
Jag har gått över till att vara Vicky istället för Christina.
Och vad är kärlek? Hur vet man att man är kär? Det finns kärlek i så många olika filmer. Det tycker jag att den här filmen förmedlar väldigt bra. Den "normala" kärleken kanske inte alltid är den ultimata. Och varför hålla fast vid något man inte mår bra av. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0