Vogue - Lady gaga köttar

Lady gaga på omslaget av Vogue Hommes Japan. Hennes outfits brukar ju vanligtvis vara ganska chockerande, men har hon gått för långt? Om man tittar på mode industrin i Usa så tycker dom tydligen inte det, där har redan kött trenden startat. Dom har börjat med köttsmycken, smickrande att ge bort till flickvännen. Dom har dock inte använt sig av riktigt kött som Lady gaga, utan nöjer sig med konstgjort kött, som ser riktigt ut. Men var det Lady Gaga som startade trenden? Redan 2008 hade top model en fotografering med rått kött (videon nedan)
Jag skulle inte vilja ha på mig ett halvt sött lam, men det är jag det. Tänk att gå runt med köttet, så som lady gaga på bilden nedan en dag i solen, tänk vad det ska stinka efter ett tag.
Men jag gillar hennes sätt att provocera folk. Om man försöker ta upp en ämne genom att börja diskutera det är det ju oftast ingen som lyssnar, men tar man upp ämnet genom en handling så händer genast någonting. Synd med sant.
Top model 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0