Utsatt

Man man märker av mycket genom att ta en tur på bussen. Det fick mig att börja tänka. Vi har slutat stötta varandra, i alla fall folket i min närvaro. Hur ofta ger du någon en komplimang? Man ska inte låta folk i sin närhet trycka ner en utan anledning. Det finns tyvärr en del som mår bra och till och med kanske bättre av att trycka ner andra, för att i sin tur känna sig bättre. Oftast är det av den enkla anledningen dom gör det. Det behöver inte vara så att du har gjort något konkret fel. Det kanske är så att dom är avundsjuka, tycker att du sticker ut för mycket eller inkräktar på deras område på ett eller annat sätt. Dom vill ha uppmärksamheten själva, och utifrån det väljer dom sina kompisar: Lågmälda och lättstyrda. Nu överdirver jag kankse en del, men ibland känns detta allt för vanligt/verkligt. Man måste överdriva för att vara tydlig, för att förtydliga vad jag menar. Du är aldrig ivägen. Så låt dom inte få dig att tro det. Istället för att ta åt sig av blickarna ska man tycka synd om dom. För om det är något man ska tycka så är det tycka synd om dom. Dom måste hålla på på ett visst sätt för att hävda sig själva. Tänk att gå så dag för dag. Du är värdeful. Det är något jag tror många saknar att höra ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0