TONSILLEKTOMI

Idag fick jag sluta tidgare på jobbet för att åka till sjukan i Karlstad på en riktig undersökning. Efter ett tags väntan fick jag komma in i undersökningsrummet. Allting gick ganska snabbt. Jag har fått kämpa för att inte bara fortsätta med mina mediciner utan för att få riktig hjälp, men när jag väl kom till Karlstad gick dom rakt på sak. Jag ska opereras. Det gick nästan för snabbt och enkelt. Jag trodde det skulle bli ett antal undersökningar innan någonting skulle hända på riktigt. Så det blev en ganska nervig dag. När jag kom hem till datorn började jag söka på internet om vad ingreppet verkligen innebär. Jag kommer hinna med mkt under återhämtningsdagarna med tanke på att jag måste återhämta mig i 10 dagar. Det börjar med att jag får byta om till en ursnygg sjukhusskjorta, (ska försöka ta kort på den på plats), sen ska jag andas in syrgas i några minuter genom en mask, sen antar jag att jag somnar. Sen kommer smärtan, det är väl den man i själva verket är "rädd" för. Men jag hoppas jag blir glad av morfinet man får efter uppvakningen. Men jag är lite orolig över att jag ska börja kräkas av blodet som rinner ner i magen från såret (innan det läkt) direkt efter operationen, eftersom att jag på sistone har haft rätt lätta kräkreflexer. Sen ska jag ha en härlig natt med morfin på sjukhuset. Där efter ska jag åka hem och tillbringa 10 dagar i lugnet!

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Men shit! Precis sådär har Sanna i munnen, Hela Tiden! Då borde hon också på opereras ju.

Det kommer gå jättebra sötnos! :)

2010-08-12 @ 09:41:58
URL: http://stuck.blogg.se/
Postat av: Elin

usch, läskigt. Stackare! Skönt att de gör något åt det så fort!

haha, ah.. de var en mörbultad bild :P tihi

2010-08-13 @ 05:53:45
URL: http://elinomi.blogg.se/
Postat av: Nina

Ja! Hon har också haft det jättelänge, och hennes är svullna hela tiden! Aja. Det kommer säkert gå finfint och så blir du ju frisk :)

2010-08-13 @ 14:36:32
URL: http://stuck.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag gjorde tonsillektomi i somras. Jag lovar dig, dag fyra och fem är värst och du vill inte missa att ta smärtstillande då. Det gör förbannat ont. Du kommer att få nummer med dig att ringa om du skulle börja blöda under läkningen men det är ovanligt så det bör du inte oroa dig över. Det kommer vara lite jobbigt med halsen under tiden det läker, men efteråt, när allt är klart, det är undertbart. Är övertygad om att operationen kommer gå finfint =)Och hela utstyrseln du kommer att få ha på dig är ursnygg ^^,

2010-08-30 @ 21:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0