Dag 2 med Ostbågarna

Nu är det dag två. Jag sitter fortfarande med en påse ostbågar, dock en nyöppnad. Mitt nya jobb har dåligt inflytande på mig, jag får massa godis och chips om jag drar in bra med pengar, men jag gör allt annat än att klaga. Gratis godis på jobbet, hur bra får det bli? Har fått bio biljetter också, så snart ska jag dra mig på bio. Transformers går nu. Cool film, älskar action på bio. Det blir en speciellt skön känsla med bio ljudet och när det luktar så där mysigt om de ny poppade popcornen. Imorn drar jag tidigt till karlstad för att rigga upp förådet inför Arvika Festivalen. 

Pappa har varit och kollat på bil, bil till mig. Jag blev helt chockad när han tog upp samtalsämnet i bilen. Han säger att när jag fått körkort ska jag inte behöva vara så beroende av andra, utan komma och gå mer som jag vill. Han hade börjat tänka på lägenhet också, men han tyckte det var bättre med bil, för jag var ju ändå tvungen att komma hem och tvätta och sådär. Som att jag inte skulle klara av att tvätta själv, men för tillfället vill jag inte bo ensam, det skulle inte vara bra för mig nu. Att han har börjat tänka på sånt där, inte ens jag har tänkt på det. Känns som jag har blivit vuxen på bara en sekund. Det är som att jag blev vuxen sekunden då jag drack öl till maten istället för läsk vid middagen med mor och far på midsommar.

Sen började vi snacka om vad jag ska göra efter gymnasiet. Jag har inte hunnit tänka så långt. Tandläkare, inte tandläkare? Han tycker jag ska snacka med Peter. Jag vet inte ens vart utbildningarna finns men det är nu jag ska tänka på mig själv och inte göra mig beroende av andra som pappa säger. Det är mig det handlar om.

Sist men inte minst. Oskar är bra på att säga hej då på msn. Kan man vara för gullig, ja det kan man. Stor eloge till Oskar. Har ännu en dread kund. Hur kan man vilja att jag ska fixa dreadsen när man bara har sett det jag gjort med Oskar som är halvklar. Jag vet vad Fredrik tycker i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0